Vitamin kisokos – B vitaminok

A B vitaminokat sokszor csak B- komplexnek hívjuk, mivel hatásuk sokszor átfedik egymást. De persze mindegyiknek megvan a saját előnye, éppen ezért a leghatásosabb, ha együtt szedjük őket. Cikkünkben most kicsit jobban megvizsgáljuk melyik B miért is jó Nekünk!

B1-vitamin: Leginkább a szénhidrát-anyagcserében lévő enzimek működésében segít. Idegrendszer működését is támogatja. Adagolása szívbetegség esetén 50-150mg, ha nem áll fent betegség, akkor viszont B-vitamin komplex formájában, több más B vitaminnal elégséges bevinnünk. Étkezés közben ajánlott a szedése, mivel savas közegben szívódik fel a legjobban.

B2-vitamin: Anyagcsere és pajzsmirigy működésében fontos szerepet játszik. Vassal szedve növeli a vörösvérsejtek számát. Sérülések, égési sebek gyógyulása közben a szervezetnek nagyobb mennyiségben van rá szüksége. Nagyobb mennyiségben csökkentheti a migrénes rohamok súlyosságát Ajánlott napi adag: 200-400mg. Ezt is B-komplex készítményekben vigyük be ha nincs különösebb panaszunk.

B5-vitamin: Idegrendszer védelmére ajánlott, illetve a szénhidrátok, zsírok és fehérjék jobb hasznosulását is segíti. A dohányzásról való leszokásban is segíthet. Stresszoldóként és fáradékonyságra naponta 100 mg ajánlott.

B6-vitamin: Vörösvérsejtek képzésében fontos szerepe van. Szív és érrendszeri elváltozások esetén érdemes szedni, illetve depresszió, álmatlanság, asztmás rohamokban is segíthet. Hányinger esetén hatásos. Vérszegénység esetén vassal szedve kis mennyiségben is javítja a vörösvérsejtek képződését. Egy napra 100mg a maximum szedhető mennyiség belőle.

B7- vitamin: Manapság a legismertebb a haj, köröm erősítő hatásáról, de kevesen tudják, hogy a cukorbetegségben is hasznos lehet. Haj és köröm erősítésre a napi ajánlott mennyiség az 1000mcg.

B9-vitamin: Új, egészséges sejtek képzését segíti. Főleg várandósság alatt fontos a bevitele, mivel segíti a magzat fejlődését, támogatja az egészséges idegrendszer és gerinc kifejlődését.

B12-vitamin: 50 éves kor felett csökken szervezetünkben a vitamin felvétele, így étrend kiegészítőként mindenképpen javasolt a szedése e kor felett. Megelőzhető lehet az Alzheimer-kór kialakulásában, illetve vérszegénységre és szívproblémákra is hasznos. Napi maximum dózis 1000mcg.

 

Keresd vitamin komplexumokat a Fittbutiqokban!