Vitamin kisokos – Amit tudnod kell a vitaminokról

Az ősz beköszöntével, a hidegebb napokon sajnos könnyebben lehet megbetegedni. Éppen ezért különösen fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű vitaminok bevitele a szervezetbe! Bemutatjuk nektek az egyes vitaminok előnyeit.

A különböző vitaminok segítik szervezetünk működését és védekezőképességét. Betegségek megelőzésére és a már meglévő betegségből a gyorsabb felgyógyulást is segítik. Bemutatjuk a legfontosabb vitaminokat.

 

C-vitamin

Egyharmadára csökkentheti a megfázás és az influenza tüneteinek jelentkezését. Szedése a fáradékonyságra is megfelelő. Mivel a C-vitamin nem raktározódik el a szervezetben, így pótlásra folyamatosan szükség van. Minimum 500mg/nap ajánlott, ha viszont betegek vagyunk érdemes ezt a dózist akár a többszörösére megemelni és a nap folyamán egyenletesen beszedni.

 

E-vitamin

Jelentős mértékben csökkenti a szívkoszorúér-betegség kialakulásának esélyét. Az E- vitamint többek közt a meddőség, szexuális problémák, koraszülés, menstruációs zavarok, a nemi szervek fejlődési zavaraiban, menopauzát követő zavarok, szív és érrendszeri betegségek, bőrproblémák (pl. hegesedések), a foglazulás gyógyításában elsődlegesen használják. A napi ajánlott adag nők és férfiak esetében is 12 mg.

 

A-vitamin

Kifejezetten ajánlatos szedni őszi időszakokban, ugyanis ez a vitamin fontos a megfelelő látáshoz is. Gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatása is van. Bőrápolásban és regenerálásában nagy szerepe van. Krémekben sebek kezelésére is megtalálhatjuk.  Napi adag: nők esetében 800 µg, szoptatás alatt 1300 µg, férfiak esetében 1000 µg

 

D-vitamin

Az őszi-téli időszakban kevés napfényhez jut a testünk így nehezen tudja előállítani a D-vitamint. A- vitamin és C -vitaminnal együtt szedve segíti a megfázásos tünetek megelőzését, elősegíti a kötőhártya-gyulladás gyógyulását. A napi D- vitamin szükséglet az életkor, vagyis a csontosodási folyamatok szerint változó. Gyermekeknek 400-800 NE, terhesség és fokozott szükséglet esetén 800-1000 NE, felnőtteknek (napfény felvételétől függően) kb. 100 – 500 NE.

 

K-vitamin

A K- vitaminnak egyes véralvadás-aktív fehérjéknek az előállításában (szintézisében) van szerepe. K- vitamin napi szükséglet: nők esetében 70 µg, férfiak esetében 80 µg.

Következő cikkünkben a B vitaminokat mutatjuk be Nektek!

Keresd vitamin készítményeinket a Fittbutiqokban!