Vega, vegánság. Jó, nem jó?

Manapság sokan felhagytak vagy legalábbis drasztikusan csökkentették a húsevést.  Ma már a hús evése, nem játszik olyan központi szerepet a fiatalabb generáció életében, mint a felmenőink között. De miért? Olvasd tovább blog bejegyzésünket és kiderül.

Ma már a hús alapanyag minőségével és elkészítésével is problémába ütközünk. Egyik legnagyobb gond az ipari körülmények között tenyésztett és tartott állatok helyzete és húsa, ami nem olyan, mint régen. A nem megfelelő takarmány és az antibiotikumos kezelések miatt esetleg káros anyag-származékot tartalmazhatnak. Az elkészítés során a bő zsiradékban kisütött húsok ezáltal pedig egészségtelen transzzsírsav kerül a szervezetbe.

Manapság sokan emiatt és az állatok védelme érdekében csökkentik, illetve teljesen el is hagyják a húst, van aki pedig mindent, ami állati eredetű.

Egészségesebb?

Tudományosan bizonyított tény, hogy a feldolgozott hústermékek és hentesáruk rendszeres fogyasztása növelheti a vastagbélrák kockázatát. Ráadásul a vegetáriánus emberek között kevesebb a 2-es típusú cukorbetegség vagy magas koleszterin szint.

Különböző fokozatok a vegetáriánus étrendet követők között:

Flexitáriánus: szándékosan kevesebb húst eszik, és ha eszik, akkor is inkább a fehér húsokat részesíti előnyben.

Peszkateriánus: Következetesen csak baromfi húst fogyaszt. Vörös húst és halat teljesen mellőzi étrendjéből.

Vegetáriánus: Aki egyáltalán semmilyen húst nem eszik, de ennek van több alfaja is:

  • Ovo-lakto vegetáriánus: tejterméket és tojást is esznek, húst, halat viszont nem.
  • Lakto-vegetáriánus: nem eszik húst, halat és tojást, tejterméket ellenben igen.
  • Ovo-vegetáriánus: hús, hal tejterméket nem fogyaszt, viszont tojást igen.

Vegán: Semmilyen állati eredetű terméket nem fogyaszt.

Nyers vegán: Vegán étrendet követ, viszont nem főzi illetve süti meg az ételt. A zöldségeket és gyümölcsöket nyersen fogyasztja el.

Ezeket a megvonásokat manapság könnyű pótolni. Az így elmaradt fehérje és vitaminokat mindenképpen szükséges pótolni, akár étrend kiegészítő készítmények alapján, akár a természetben fellelhető energiaforrásokból.

Manapság könnyű ezeket az étrendeket követni, ugyanis egyre népszerűbbek a vegán termékek a boltok polcain így a Fittbutiqokban is rengeteg féle vegetáriánus illetve vegán termékeket találsz!