Szezonális zöldségek

Minden évszaknak/hónapnak meg van a saját, szezonális zöldsége és gyümölcse. Érdemes ilyenkor ezekből többet fogyasztani, mivel hazai termelőktől frissen és olcsóbban be lehet ezeket szerezni. Valamint olyan vitaminokat és tápanyagokat tartalmaznak, amire a szervezetünknek még nagyobb szüksége van adott időszakban. Olvasd tovább, hogy meg tudd mik az aktuális szezonális szuper zöldségek!

Tök

Októberben a töknek nem csak a Halloween szimbólumaként, hanem az étkezésben is óriási szerepe van. Az ősz beköszöntével évek óta méltán az egyik legnépszerűbb zöldség a sütőtök, amely kifejezetten magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően kiváló antioxidáns. Emellett rendkívül ízletes és rengeteg módon elkészíthető. Előételnek, levesnek, köretnek vagy akár édességként is.

Édesburgonya

A színe megegyezik az előbb említett zöldséggel, de mégis más. Az édesburgonya gazdag forrása az alfa-karotinnak és prekurzorai az A-vitaminnak, de C, B illetve E vitamint is tartalmaz. Ezért sokan választják a mezei burgonya helyett az édesburgonyát más néven batátát köretként. Elkészítése ennek is változatos lehet, mink köretként, mind édességként.


cooked food with wrapper

Brokkoli

brokkoli gazdag vitaminokban (C, K, A, B) ásványi anyagokban, értékes vegyületekben és fontos növényi rostokban. Kutatások azt is kimutatták, mennyire jótékony hatású többféle rákbetegség, továbbá az áttétképződés megelőzésében. Diéta alatt kiváló köretként fogyasztani, ugyanis a fent említett hatások mellett kalória tartalma rendkívül alacsony. Akár krémlevesként, akár párolt zöldségként is érdemes kipróbálni.

Édeskömény

Gumójának káliumtartalma igen magas, amely által a magas vérnyomásban szenvedők fontos tápláléka lehet, mivel a kálium vérnyomáscsökkentő hatással bír. Emellett segíthet a szívroham megelőzésében is. C-vitamin tartalma miatt kiváló immunerősítő, valamint antibakteriális hatása is említést érdemel. Sokan akár magában is fogyasztják, mivel ízletes édeskés íze van – ahogyan az már a nevéből is kiderül. Nem csak fűszerként, hanem sütőben sütve is új íz élményt kapunk.

Az egészségünk megtartásához elengedhetetlenül fontosak a friss, lehetőleg bio zöldségek, így törekedj rá, hogy a napi táplálkozásod részévé váljanak.

 

Keress a Fitbutiqokban fűszereket és szószokat, hogy a zöldségek még ízletesebben legyenek tálalva!